ساخت و ساز

پایان ۱۹ سال انتظار؛ نخستین پروانه طرح و ساخت در دولت چهاردهم صادر شد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، صدور نخستین پروانه «طرح و ساخت» در دولت چهاردهم را نقطه عطفی در صنعت ساختمان دانست و تأکید کرد این اقدام، پس از نزدیک به دو دهه بلاتکلیفی، مسیر جدیدی را برای هم‌افزایی سرمایه‌گذار، طراح و مجری هموار می‌کند.

به گزارش عصرسازندگان، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور صدور نخستین پروانه طرح و ساخت کشور را یک نقطه عطف در صنعت ساختمان عنوان کرد و خواستار تسریع در هوشمندسازی و به‌روزرسانی سامانه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات شد.

فرشید پور حاجت، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان، با اشاره به صدور نخستین پروانه طرح و ساخت کشور در دولت چهاردهم و توسط وزارت راه و شهرسازی، این اقدام را نقطه عطفی در صنعت ساختمان دانست و بر راه‌اندازی سامانه ملی بخش خصوصی و کاهش بروکراسی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث پروانه‌های طرح و ساخت از سال ۱۳۸۶ تاکنون در کشور بلاتکلیف مانده بود، از درایت معاونت مسکن، دفتر توسعه و همکاری بخش خصوصی و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای رفع این چالش قدردانی کرد.

پورحاجت با تشبیه سازوکار جدید به «نشستن سرمایه‌گذار، طراح و مجری در یک قایق»، بر اهمیت همکاری این ارکان تحت نظارت دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ملی «سپاتک» به عنوان نخستین سامانه هوشمند بخش خصوصی در صنعت ساختمان در دوره وزارت فرزانه صادق و دولت چهاردهم استقبال کرد و افزود: این سامانه در آینده منجر به کاهش چشمگیر بروکراسی اداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا